Sivistystyön Vapaus ja Vastuu
  • SVV-toiminta
    • KOSI-hanke
      • Mariehamn
      • Orivesi
      • Ilmajoki
      • Kainuu, Mieslahti/Paltamo
      • Kokkola
      • EMOTIONS, AGENCY AND ACTIVISM
    • Sivistystori-blogi
    • Tutkimustyöpajat
      • Iisalmi 2022
      • Tampere 2019
      • Jyväskylä 2018
      • Mikkeli 2017
      • Kuopio 2016
      • Jyväskylä 2016
      • Joensuu 2015
      • Tampere 2015
      • Varkaus 2014
      • Vaasa 2013
      • Tampere 2013
      • Orivesi 2012
    • Julkaisut
      • Sivistystyö planetaaristen kriisien ajassa 2021
      • Vapaa sivistystyö eilen, tänään ja huomenna 2019
      • Adult Education and the Planetary Condition 2016
      • Pamfletti 2015
    • Graduvertaisryhmä
    • Tieteen yleistajuistamisen työpajat
      • Tampere 2018
      • Helsinki 2016
      • Jyväskylä 2016
    • Tutkimusta yleistajuisesti
  • Alueellinen toiminta
    • Tampere
      • Kokoukset ja tutkimusseminaarit
      • Let’s Work Together (LWT)
      • Studia Generalia 2015-2016
      • Tutkiva opintokerho 2012-2015
    • Itä-Suomi
    • Vaasa
  • Tutkimus
    • Opinnäyteyhteistyö
    • Yhteistyöyliopistojen tutkimustoiminta
    • Pro gradut ja vastaavat opinnäytteet
    • Väitökset ja lisensiaattityöt
  • Materiaalipankki
    • Aineistot ja julkaisut
    • SVV mediassa
    • Hallintomateriaalit
    • Logot
  • Yhteystiedot
  • Yhteistyökumppanit
  • SVV in English
    • SVENSKA
    • DEUTSCH
    • Towards planetary responsibility in adult education forum 2021
24.2.2021 kirjoittajalta Satu Heimo

SVV on aloittanut yhteistyön EPALE:n kanssa

SVV on aloittanut yhteistyön EPALE:n kanssa
24.2.2021 kirjoittajalta Satu Heimo

Sivistystyön Vapaus ja Vastuu -ohjelma on aloittanut yhteistyön EPALE:n eli Aikuiskoulutuksen eurooppalaisen foorumin kanssa.

EPALE on aikuiskouluttajien, ohjaus- ja tukihenkilöstön, tutkijoiden, korkeakouluopettajien, päättäjien ja muiden aikuiskoulutuksen ammattilaisten monikielinen ja avoin eurooppalainen yhteisö. EPALEa rahoitetaan Erasmus+-ohjelmasta. Se on osa Euroopan unionin strategiaa, jolla pyritään lisäämään ja parantamaan kaikkien aikuisten oppimismahdollisuuksia.

EPALEn tehtävänä on tukea ja vahvistaa aikuisoppimiseen liittyviä ammatteja. Sen blogikirjoitusten, foorumien ja kumppaninhaun sekä näitä välineitä täydentävien konkreettisten tapaamisten kautta jäsenet voivat olla yhteydessä eri puolilla Eurooppaa toimiviin kollegoihinsa ja oppia toisiltaan.

SVV:n ja EPALE:n yhteistyö toteutuu verkkojulkaisuissa ja mediasisällöissä. SVV:n Sivistystori-blogisarjaa tullaan julkaisemaan EPALE:n sivuilla eri kielillä.

Ensimmäinen käännetty Sivistystori-blogiteksti on aikuiskasvatustieteen professori Jyri Mannisen teksti jatkuvasta oppimisesta (Onko jatkuva oppiminen elinikäisen oppimisen pahin uhka?). Teksti on tähän mennessä julkaistu EPALE:n sivuilla ruotsiksi, englanniksi, espanjaksi ja ranskaksi. Se on myös saanut sivustoilla pari kommenttia ja tykkäystä. Tältä sivulta pääset lukemaan kieliversioita (blogitekstin oikea yläkulma: Document available also in…).

Sivistystori-blogin tarkoituksena on edistää vapaan sivistystyön tutkijoiden ja toimijoiden välistä vuoropuhelua sekä tuoda esille moniäänistä sivistyskeskustelua. Blogia tullaan julkaisemaan keskimäärin kerran viikossa. Sivistystori-blogista on käyty keskustelua esimerkiksi Vapaa Sivistystyö ry. -Facebook-ryhmässä. Twitterissä Sivistystoriin viitatessa kannattaa käyttää hashtagia #Sivistystori ja profiilitunnusta @SVastuu. Näin mekin pystymme osallistumaan keskusteluun.

Lukuiloja Sivistystori-blogin parissa!

Edellinen artikkeliJohanna Kallio: Ekososiaalisen sivistyksen ituja – puutarhasta?Seuraava artikkeli Väitöstutkimus kesäyliopistojen opiskelijoiden oppimisesta

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat päivitykset

SVV-yhteistyöohjelman joulutervehdys15.12.2022
Kukka-Maaria Vuorikoski: Tutkimuksellisen yhteistyön avulla kehitetään parempaa tulevaisuutta 14.12.2022
Pro gradu -tutkielma kansalaisopiston kuvataidekurssin hyvinvointivaikutuksista12.12.2022
Mia Turpeinen: Tiedettä yleistajuistava sivistystyö hyödyttää yksilöä ja yhteiskuntaa7.12.2022
Hanna Pulkkinen: Kulttuuriharrastus vahvistaa hyvinvointia22.11.2022
Hanna Väätäinen: Tehokkaasti kieli haltuun ja sitten alkaa elämä? Luku- ja kirjoitustaidon oppiminen aikuisena on kokonaisvaltainen elämänmullistus8.11.2022

Oikopolut

  • Uutiskirjeet
  • Tutkimustyöpajat
  • SVV-julkaisut
  • Tutkimuskoosteet
  • Keskustelutilaisuudet
  • Yleistajuistaminen
    • Tutkimusta yleistajuisesti

Meta

  • Kirjaudu sisään
  • Sisältösyöte
  • Kommenttisyöte
  • WordPress.org

Tutkimus- ja julkaisuportaaleja

  • SVV-opinnäytetori
  • Nordic database of researchers in folkbildning
  • MAPPA-materiaalipankki kestävän kehityksen kasvatukseen ja ympäristökasvatukseen

Tiedelehdet

  • Aikuiskasvatus-verkkolehti
  • Kasvatus ja aika
  • RELA – European Journal for Research on the Education and Learning of Adults

Päätöksenteko ja koulutuspolitiikka

  • OKM:n julkaisut
  • OPH:n tilastot ja julkaisut
  • Sitra
  • Kunnallisalan kehittämissäätiön julkaisusivusto

Vapaan sivistystyön toimijoiden julkaisuja

  • Bildningsalliansen
  • Demokraattinen Sivistysliitto
  • Kansalaisfoorumi
  • Kansalaisopistojen liitto
  • Kansanopistoyhdistys
  • Kansan Sivistystyön Liitto
  • Kansanvalistusseura
  • Maaseudun Sivistysliitto
  • Opintokeskus Sivis
  • Opintokeskus Visio
  • Sivistys.fi
  • STEP-opintokeskus
  • Svenska Folkskolans Vänner
  • Toimihenkilöjärjestöjen Sivistysliitto -opintokeskus
  • Työväen Sivistysliiton Aikamerkki-julkaisu
  • Vapaa sivistystyö ry

Yliopistojen tietokantoja

  • Aalto-yliopisto
  • Helsingin yliopisto
  • Itä-Suomen yliopisto
  • Jyväskylän yliopisto
  • Lapin yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Taideyliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Turun yliopisto
  • Åbo Akademi

Oikopolut

  • Uutiskirjeet
  • Tutkimustyöpajat
  • SVV-julkaisut
  • Tutkimuskoosteet
  • Keskustelutilaisuudet
  • Yleistajuistaminen
    • Tutkimusta yleistajuisesti